Sanneke-in-Finland.reismee.nl

Nu kort het toch echt op...

Nog één dag en het is gedaan met het schone leven. Kan het eigelijk moeilijk geloven. Ben terug van weg geweest. De trip naar Rusland, Estland en Ledland was geweldig. Héél veel gezien natuurlijk. Amai Rusland, dat was me toch wat. Vollen bak control vooraleer je daar binnen en buiten komt. K'heb zelfs een Russische naam: Strijbos Sanne = Ctpn*6oc Cahh
Cool
Hoe kom je erop hé. We zijn eerst naar Moskou gegaan. Een prachtige stad met héél veel drukte. We zijn in de metro subway geweest. De metro van Moskou moet de mooiste zijn van héél Rusland. Vanbinnen alles van marmer enmozaikfiguren. Wat je daar ziet is ook weer niet normaal. Iedereen maar echt iedereen, rent daar gelijk ne zot. Dat moetdaar heel normaal zijn. We hebben daar zelfs de metro genomen en amai minne wrak, treuzel daar alstublieft niet of ge hebt het zitten. Alles gaat daar zo snel. K'werd er met momenten gewoon niet goed van. Het verkeer in Moskou is enorm druk. Als je een straat wil oversteken, kijk dan eerst goed naar links en rechts, en dan rennen voor je leven (DOEN). s'Avonds laatvertrokken we naar St Petersburg met de nachttrein. Geen controle in de trein want dat was niet meer nodig. Dat doen ze enkel bij het binnen en buitengaan van Rusland. St Petersburg is weer heel anders dan Moskou. Alles is er veel rustiger. We zijn daar naar de Hermitage geweest. Dat is niet normaal hoe groot dat is. Moet maar 'ns googlen. K'vond dat het beste van de trip. Verder zijn we nog naar het Yusopov Palace geweest. Een paleis van de rijkste familie in Rusland. Ik kan hier wel blijven vertellen maar dat ga ik jullie (nog) niet aandoen. Wil thuis ook nog wat kunnen vertellen. Na Rusland zjn we gelijk door naar Tallin en Riga geweest. Was eigelijk wel zot om zoveel te reizen op één week tijd. Maar ja, ge zijt jong voor iets en ge kunt het maar gehad hebben zegt ons moederke altijd
Wink
. Gisterenmiddag heb ik op school Charlotte leren kennen, een erasmusstudent van Geeldie in Ekenas verblijft. Ekenas moet ergens zo'n boerengat zijn gelijk de grote hei.Tegen deavond werden wedoor onze internationale coördinator uitgenodigd voor een boottripje naar de Archipilago (de eilandjes van Turku).Daar nog genoten van eenlekker buffet. Daarna hebben we een chocoladeavond georganiseerd voor onze tutors, en gelijk was het ookons afscheidfeestje. En nu zit ik hier... te jammeren dat ik naar huis moet
Sealed
Nee nee, eigelijk ben ik wel blij dat ik naar huis kan hoor. Het is genoeg geweest. Heb hier een zalige tijd gehad die ik nooit niet zal vergeten. K'ga 'ns beginnen m'n valieske in te pakken en dan hier den boel is schoonmaken. Ze hebben een lijst(je) klaargelegd wat we hier allemaal moeten doen
Surprised
. Daar viel ik ook van achter over. Alli, België. Zet de frituurpan maar al klaar, want ik ben bijna daar!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!