Sanneke-in-Finland.reismee.nl

Hyvää Vappu!!!

Met volle moed probeer ik deze webblog nog eens bij te houden, maar t'is toch moeilijker dan ik dacht. Lang leve het drukke Erasmusleven in Turku. Soit, ik zal me weer eens even laten gaan met mijn vertelseltjes.Vandaag was het hier in Finland 'Vappu'. Maar eigelijk begonnen ze het vanaf gisteren al á volontéte vieren. En gelijk hebben ze want het was wel plezant. Nu wat is 'Vappu'? Ik hoor het jullie al zeggen tot hier. Het is één groot studentenfeest, natuurlijk ook één zatlapperij. En geloof me, het was nog erger dan dat je het kan inbeelden. Je weet soms niet wat je ziet. Die Finnen hebben zich dus weer van de beste kant laten zien.Het trok wel een beetje op carnaval. En waarom ze het nu precies vieren vieren, heeft te maken het goeie weer. Opvallend was dat elke Fin een speciale vappu-pet (witte matroospetje, zie foto's) droeg. Wanneer de Finnen afstuderen krijgen ze deze pet als traditie en die dragen ze dan met Vappu. Je ziet er zowel jong volk als ouder volk mee lopen, iedereen viert het. Eigelijk vielen we hier alsErasmusstudentenwel op, zo zonder pet. Ag ja, misschien krijg ik tegen juni van't school ook wel zo'n vappu-pet.Het was echt de moeite waard om Vappu live meegemaakt te hebben:) Kun je nog eens lachen wanneer die Finnen op de grondgaan van zattigheid.Voor mij begon Vappu gisteren tegen de avond. We zijnlekker gezellig aan het water gaan zitten, op't grasmet wat cava (op aanraden van de verpleegkundigen van m'n dienst:) Zoals de Finnen hier hé (maar dan niet op z'n Fins Fins, ge weet wat ik bedoel hé). Vandaag op de officiële Vappudagzijn we na de middag gaanpicknickken in't park waar iedereen welte vinden was. Het was precies dat ik op de wei van een rockfestival zat. Zalige sfeer.Deze avond heb ikhierenorm goed gegeten.Het was een mix van een Italiaans en Spaanse keuken. Isaac (onze spaanse kok) en de italiaan hebben hun kookkunsten weer laten zien. Het was erg lekker, daar kon ik met mijn gerechtje (tagliatelli met zalm en mascarpone) niet tegen op. Ik leer hier nog vanalles bij. Zo, zo... ik ga er ffkes mee stoppen want ik wil er nog wat foto's opzetten en dan m'n bed in. Hyvää Vappu!!!

Reacties

Reacties

Habraken Mia

Vieren ze niet te vroeg hu ndiploma uit reiking.

Sanne

Beter te vroeg dan te laat;) Het is belangrijk dat zoiets deftig gevierd wordt. En dat kunnen die Finnen wel. Ik ben me al vollen bak aan't voorbereiden... want achter een maand hoop ik ook zover te zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!